طی نشستی با حضور امام جمعه، فرماندار و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ، شهرستان خاتم که مسوول کانون مساجد استان یزد شرکت کرده بود مشکلات کانونهای فرهنگی هنری مساجد این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت. در ابتدا این جلسه امام جمعه و فرماندار شهرستان خاتم خواهان مساعدت بیشتر مسوول کانون مساجد یزد به کانونهای فرهنگی هنری این شهرستان شدندکه مسوول کانون مساجد یزد در این زمینه قول مساعد داد.
علی حکیمیان در این جلسه با اشاره به فعالیت 147 کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح استان یزد گفت: از ابتدای سالجاری تا کنون 40 کانون فرهنگی هنری مجور فعالیت دریافت کرده اند.
مسوول کانون مساجدیزد گفت: از ابتدای سالجاری سعی کردیم با توجه به فعالیت هر کانون اعتبارات و تجهیزات که شامل؛قفسه، کتاب و میز بوده است را به کانونها اختصاص دهیم.
وی از اهدای 40 هزار جلد کتاب در عناوین مختلف به کانونها خبرداد افزود: علاوه بر این امسال سعی خواهیم دوره های آموزشی ویژه ائمه جماعات و اعضای کانونها را برگزار نماییم.
وی گفت: به همین مناسبت همچنین تا پایان سال جشنواره های فرهنگی و قرآنی بر پا می کنیم.
حکیمیان در ادامه راه اندازی کتابخانه های باز در سطح شبستان های مساجد را از دیگر فعالیتهای این نهاد عنوان کرد.
مسوول کانون مساجد یزد تصزیح کرد: این کار با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی صورت می گیرد.وی گفت: در حال حاضر بالغ بر 80 کتابخانه باز در سطح شبستان های مساجد استان یزد تشکیل شده است.
حکیمیان همچنین از برگزاری کلاس اوقات توسط 62 کانون فرهنگی هنری در تابستان سالجاری خبرداد
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا